2023-06-06


DEVLET SINAV SORULARI


КЫРГЫЗ-ТҮРК «МАНАС» УНИВЕРСИТЕТИ/ KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ

КООМДУК ИЛИМДЕР ИНСТИТУТУ / SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

ДЕНЕ ТАРБИЯ ЖАНА СПОРТ БАГЫТЫ / BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ANABİLİM DALI МАМЛЕКЕТТИК СЫНАКТЫН СУРООЛОРУ / DEVLET SINAV SORULARI

  1. Спортчуларды көп жылдык спорттук даярдоо системасы. / Sporcuların uzun süreli spor eğitimi sistemi.
  2. Спорттук машыгуу процессинин циклдүүлүгү (макро-, мезо-, микроциклдар). / Antrenman sürecinin makro, orta ve mikro hazırlanma döngüleri.
  3. Көп жылдык спорттук машыгууну пландоо технологиялары. / Sporcuların uzun süreli antrenmanlarını planlama teknolojileri.
  4. Жогорку квалификациялуу спортчулардын спорттук даярдыгынын мазмуну. / Yüksek nitelikli sporcuların spor eğitiminin içerikleri.
  5. Жогорку квалификациялуу спортчулардын мелдештик ишмердүүлүгү, максаты, милдеттери. / Yüksek nitelikli sporcuların yarışmalardaki etkinlikleri, amaçları ve görevleri.
  6. Жогорку квалификациялуу спортчуларды даярдоо процессиндеги прогноздоо жана моделдештирүү. / Yüksek nitelikli sporcuları hazırlama süreçlerindeki tahmin ve modelleme kavramları.
  7. Көп жылдык спорттук машыгуулардын түзүлүшү (баскычтары жана этаптары) / Uzun süreli spor antrenmanlarının oluşumu ( basamakları ve etapları)
  8. Спорттук машыгуулардагы адаптация жана спорттук форма. / Spor alıştırmalarında adaptasyon ve spor forması.
  9. Жогорку квалификациялуу спортчуларды борборлоштуруп даярдоо принциптери./ Yüksek nitelikli sporcuları merkezileştirerek hazırlama prensipleri.
  10. Жогорку квалификациялуу спортчуларды Олимпиада оюндарына даярдоо программалары. / Yüksek nitelikli sporcuları olimpiyat oyunlarına hazırlama programları.
  11. Улгайган курактагы адамдардын жашоосундагы дене тарбиянын ролу жана орду. / Yaşlılarda beden eğitimin rolü ve yeri.
  12. Жетилген курактагы адамдардын дене тарбиясынын багыттары жана түрлөрү. / Yetişkinler için beden eğitimi alıştırma dalları ve türleri.
  13. Улгайган курактагы адамдардын дене тарбия сабактарын уюштуруп өткөрүү методикасы. / Yaşlılar için beden eğitimi derslerini düzenleme yöntemleri.
  14. Жогорку окуу жайларында дене тарбия жана спорт сабактарынын мазмуну, милдеттери, формалары. / Yüksek öğretim kurumlarında beden eğitimi ve spor derslerinin içeriği, görevleri, formları.
  15. Спортчулардын физикалык өнүгүүсүн жана физикалык даярдыктарын баалоо методдору. / Sporcuların fiziksel gelişim ve hazırlıklarını değerlendirme yöntemleri.
  16. Спортто колдонулуучу жалпы жана атайын илимий изилдөө методдор. / Sporda kullanılan genel ve hususi bilimsel araştırma yöntemleri.
  17. 13.00.04 илимий адистигинин паспортунун мазмуну жана талаптары. / 13.00.04 bilimsel uzmanlık pasaportunun içeriği ve gereklilikleri.
  18. Спорттук илимий изилдөөлөрдүн түрлөрү жана методдору. / Bilimsel spor araştırmalarının türleri ve yöntemleri.
  19. Илимий изилдөөлөрдүн темасы, гипотезасы, көйгөйлөрү, структурасы жана аткаруу этаптары. / Bilimsel araştırmanın konuları, hipotezleri, sorunları, yapısı ve uygulama aşamaları.
  20. Спорттук       илимий          изилдөөлөрдө            колдонулуучу           биологиялык-физиологиялык ыкмалар. / Bilimsel spor araştırmalarında kullanılan biyolojik ve fizyolojik yöntemler.
  21. Спорттук илимий изилдөөлөрдө колдонулуучу педагогикалык жана психодиагностикалык изилдөө методдору. / Bilimsel spor araştırmalarında kullanılan pedagojik ve psikodiagnostik araştırma yöntemleri.
  22. Комплекстүү көзөмөлдүн спорттогу орду, мааниси, максаты жана милдети. / Kapsamlı kontrolün spordaki yeri, anlamı, amacı ve görevi.
  23. Комплекстүү көзөмөлдүн түрлөрү жана мазмуну. / Kapsamlı kontrolün türleri ve içeriği.
  24. Комплекстүү ыкчам көзөмөлдүн мааниси, мазмуну жана методдору. / Kapsamlı hızlı kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
  25. Комплекстүү учурдук көзөмөлдүн мааниси, мазмуну жана методдору. / Kapsamlı anlık kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
  26. Комплекстүү этаптык көзөмөлдүн мааниси, мазмуну жана методдору. / Kapsamlı aşamalı kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
  27. Комплекстүү педагогикалык         жана   психологиялык         көзөмөлдүн   мааниси         жана методдору. / Kapsamlı pedagojik ve psikolojik kontrolün anlamı ve yöntemleri.
  28. Комплекстүү медициналык-биологиялык көзөмөлдүн мааниси жана методдору. / Kapsamlı tıbbi biyolojik kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
  29. Спорт физиология илим катары анын максаты, милдеттери. / Spor fizyolojisi biliminin amacı ve görevleri.
  30. Спорттук       көнүгүүлөрдүн         заманбап        классификациясы.    /           Egzersizlerin            modern sınıflandırılması.
  31. Балдардын жана өспүрүмдөрдүн физикалык өнүгүүсү. Çocukların ve ergenlerin fiziksel gelişimi
  32. Балдардын жана өспүрүмдөрдүн вегетативдик системасынын өзгөчөлүгү. Çocukların ve ergenlerin otonom sisteminin özellikleri.
  33. Физикалык ишке жөндөмдүүлүк жөнүндө түшүнүк жана аны аныктоонун методикалык ыкмалары. / Fiziksel uygunluk kavramı ve belirlenmesi konusunda metodolojik yöntemler.
  34. Бийик тоонун шартында организмдин ишмердүүлүгү. / Yüksek dağ koşullarında insan organizmasının aktivitesi.
  35. Адам кыймылынын биомеханикалык мүнөздөмөлөрү жалпы түшүнүк, классификациясы. Кыймыл аракетти талдоодо колдонуусу. / İnsan hareketlerinin biyomekaniği hakkında kavramlar, bu kavramların özelliklerinin sınıflandırılması ve hareket analizinde kullanımı.
  36. Кыймыл-аракеттердин түзүмдүк теориясы. Кыймыл аракетти үйрөнүүдө системалык- структуралук мамиле кылуу. / Yapısal hareket teorisi ve bu teorinin öğreniminde sistemsel-yapısal yaklaşım.
  37. Физикалык сапаттардын анализи, курактык өзгөчөлүүгү жана өлчөө методдору. / Fiziksel özellikler kavramının analizi, yaşa göre özellikleri ve ölçme yöntemleri.
  38. Адамдын моторикасынын жеке жана топтук өзгөчөлүктөрү, кыймылдуу курактар, кыймылдык ассиметрия жана артыкчылыктар. / İnsan hareketliliği, yaşı, hareketlilik asimetrisi ve tercihlerinin bireysel ve grup özellikleri.
  39. Кыймыл аппараты биомеханикалык система катары, булчуңдардын биодинамикасы, булчуңдардын механикалык касиеттери. / İnsanın hareket motorlarının biyomekanik sistemi, biyodinamik kas sistemi ve kasların mekanik özellikleri.
Dosya